דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במקרה של הצפת אמת 

מאת    [ 17/09/2005 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 4693 פעמים ]

כמו בכל שנה, גם בחורף הקרוב יוצפו רחובות, כלי-רכב ומבנים. כמו בכל שנה, יטענו הרשויות לקיומו של "כוח עליון" והיעדר יכולתן לצפות את עצמת הגשמים או למנוע תוצאותיהן. לכן, מומלץ להיערך מבעוד מועד למקרה בו תהיו השנה גם אתם בין אלה שלא שפר עליהם גורלם, ותגלו יום אחד את הרכב שלכם תקוע בשלולית גדולה.

כפי שהומלץ כבר לא פעם, כדאי מאוד לשאת עמכם מצלמה בתא הכפפות של רכבכם. הדבר צפוי לחסוך לכם בעיתוי הנכון סכומים נכבדים (אם לא בעת הצפות אז בוודאי במקרה של תאונה). במקרה של התרחשות אירוע הצפה או תאונה אחרת מכל סוג יש לתעד את הרכב הניזוק, הנזקים באופן ממוקד, הסביבה ואם ניתן לאתר את הגורמים להתרחשות האירוע (במקרים רבים תיגרם הצפה בשל מערכות ניקוז חסומות, עבודות תשתית המבוצעות במקום, מכשולים שונים שהוצבו בו וכו').

אם יש באפשרותכם, רצוי תמיד לצלם ברקע של לפחות אחת התמונות את עמודו הראשי של עיתון מאותו יום וכן רצוי לפתח את התמונות בהקדם האפשרי (ביצוע שתי הפעולות בסמוך ככל הניתן עשוי להוות ראיה למועד התרחשות האירוע - במידה וזה יהיה שנוי במחלוקת בשלב כלשהו).

בכל מקרה בו ניזוק רכוש, מומלץ להזמין מייד למקום שמאי מטעמכם (להבדיל משמאי מטעם חברת הביטוח גם אם הוא מוצג לכאורה כ"בלתי תלוי"). עד להגעת השמאי ותיעוד הנזק רצוי מאוד שלא להזיז הרכב מהמקום (כל עוד אינו מפריע לתנועה).

יש להקפיד על רישום מדויק של פרטי האירוע ובין היתר תאריך, שעה, מיקום מדויק, עדים ופרטי כלי רכב נוספים המצויים בסמיכות מקום. לאחר מכן יש להעביר את הרכב למוסך או לגררו לשם במידת הצורך (תוך תיאום עם השמאי שיבקש בדרך כלל לבדוק את הרכב שוב בסמוך לתיקונו ולאחריו).

מומלץ בחום שלא להתפתות להצעות מפתות של חברת הביטוח לתיקון הרכב במוסך הסדר (גם אם מציעים לכם הטבות שונות והפחתת השתתפות עצמית). זאת,

מאחר שבמקרים רבים שכרכם יהא בהפסדכם בסופו של יום (זכרו שלחברות הביטוח יש אינטרס ברור להפנותכם למוסכי הסדר לשם חסכון בעלויותיהן). שימרו ברשותכם כל קבלה ואישור על הוצאות ונזקים שהיו לכם בשל האירוע (גרר, חשבונית מוסך, תחבורה חלופית, ציוד נוסף שניזוק וכו'). מומלץ גם שהשמאי יעריך בחוות-דעתו את משך הזמן הצפוי לתיקון הרכב כדי שתוכלו לתבוע נזקים על הנזק ואי-הנוחות שנגרמו לכם בשל העדר רכב בתקופה הרלוונטית.

ומה לגבי פיצויים? לא תמיד הגשת תביעה לביטוח באמצעות סוכן הביטוח היא האפשרות הכדאית. כדאי לזכור שתביעת הפוליסה תחייב אתכם לרוב בהשתתפות עצמית ובהפסד הנחת העדר תביעות (למספר שנים). כאשר קיים צד שלישי שעשוי להיות אחראי לנזק (כגון הרשות המקומית) כדאי יהיה לשקול את תביעתו כחלופה רצינית לתביעת הפוליסה. מוסכים רבים יסכימו לאפשר לכם למצות את ההליך המשפטי בטרם יגבו מכם את הוצאות התיקון (רצוי לברר מראש עם המוסך) וחלקם אף יגדילו לעשות ויממנו עבורכם את הוצאות ההליך(!). בירור קצר עשוי לגלות לכם כי דווקא מוסכים שאינם בהסדר עשויים להעניק לכם הטבות רבות יותר ותנאים טובים יותר ממוסכי ההסדר. בין היתר כדאי לוודא שהמוסך בו בחרתם לתקן את הרכב מעמיד לרשותכם חינם רכב חלופי לתקופת התיקון.

במקרה שהגשתם תביעה לחברת הביטוח שלכם, אך זו לא מצאה לנכון לפצות אתכם עבור מלוא הנזק, מומלץ לשקול היטב בטרם תחתמו על "כתב סילוק" (ויתור מוחלט על כל טענה עתידית או דרישת תשלום נוסף) ותתייעצו עם בעל מקצוע בטרם תיגבו את ההמחאה שתועבר לכם מחברת הביטוח (עיון בחלקה האחורי של ההמחאה יגלה לכם לרוב כי פירעון ההמחאה מהווה ויתור שלכם על כל טענה עתידית והסכמה לסכום ששולם). במקרה שלא חתמתם על "כתב סילוק", ולא שולם לכם הסכום במלואו, ניתן יהיה לשקול תביעה משפטית כנגד חברת הביטוח - על מלוא סכום הנזק.
המחבר הינו עו"ד, חבר וועדות המדע והטכנולוגיה, המחשוב והתכנות, הבנקאות והתובענות הייצוגיות של לשכת עורכי-הדין. תוכן הכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי.
www.rnc.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב